Tuesday, September 20, 2011

TaCinG2 PuLak....

Pagi nie ada MAMAT tacing ngan aku... Jom tengok macam mana dia boleh tacing. Pe masalah dia entah.
Status yg aku post kat FB mlm td. Dan MAMAT tersebut, komen status aku. (Ada di bawah)
Nie ialah post MAMAT yang tah apa2 tue... Sentap...
Nie yang MAMAT tacing dengan aku tue, dan skang dia pun da removed aku from fwen list dia. Hahaha, well aku pun tak paham asal lar dia nak sentap sangat nye. Padahal, aku saja nak guna word yg kaler biru 2. Kan kat fb feymes guna word kaler biru tue. Huhu...sbr jer lar aku, lelaki nak sentap2 ngan aku. Memang tak ada maknanya lar. To dat MAMAT, im so sorry. Niat nak gurau jer kot, tapi kalau ko dah sentap2... Tak kuasa aku nak melayan. Adioosss...



Best kan, ape lagi like lar... =)

Monday, September 19, 2011

5 TaHuN dA aKu kAt MIMET!!!

Ehemm... nak taw tak?? Aku nie sedar tak sedar dah 5 tahun kot dok kat negeri Perak nie @ UniKL MIMET nie. Wahhhh, masa yang agak lama 2, kalau kawin dah ada 2 orang anak dah tue. Hahaha... ooppss, muda lagi kot nak kawin. Bagi perabis belajaq dulu noh, Cik Sung Je Kyo. Ok2, dalam 5 tahun aku kat sini macam2 perubahan aku tengok yang bukan jer kat manjung nie malah kat diri aku sendiri. Yang sangat obvious nya, bentuk badan aku lerrr... 

Hukhuk, memang cam apa jer. Dari kurus, (kurus lar dari skang nie) sampai lar chubby yang wat aku makin chumel... Hahah, memang aku nak puji diri aku pn. Harapkan orang nak puji, xdr nye der! :p Dari baju saiz M da ker saiz XL. Nampak sangat aku happy bebenor dok kat sini nye. Ha, ate... Sini seronok sangat tue yang naik badan nye. Iedok ler teman larat nengok nye. Hahaha, apa lar yang aku cuba sampaikan tue. Aku cadang aku nak stay jer kat Perak nie sebab aku nya bidang dan pekerjaan pun terbuka kat sini. Amik kos marine, memang aku nak dok sini lar. Hehe, lagipun jodoh aku cam orang sini jer. (hikhik, gatai ngat nie) Tak kisah lar apa2 pun reason nye, yang penting aku dah serasi dok kat Perak nie. 

P/S: Aku bosan sebenarnye, so tiba2 dapat idea nak wat entri nie. =)

MIMET dari laut, Tempat aku menuntut ilmu marine...
Aku time 2007, siyes budak2 lagi kot... :p

Aku skng nih, tgh praktikal kt shipyard yg ada kt Manjung nie... =)
 Hahaha... tah apa2 tah aku letak pic nie kan. Style nak siyes n rock. Sekian... :p



Best kan, ape lagi like lar... =)

Saturday, September 17, 2011

SwEEt SoUr yG SiMpLe...

Hari nie hari Sabtu, aku ada ikan kerapu seekor dalam peti sejuk. Apa lagi, da bangun awal, tak taw nk buat apa lagi mari lar kita main masak2. Aku masak yang biasa2 aja... Kerapu sweet sour. Bahan yang amat simple smpi aku malas nak cerita dalam entri nye. Cuma yang paling penting, aku guna perencah MEGGI sweet sour. Hahaha... nama pun orang bujang, masak nak yg simple dan cepat. Apa2 pun, yang penting rasa sedap n boleh dimakan. Tadaaa... jadi juga aku buatnye. Perut pun kenyang sudah... =)

Ikan nie my future mom in law yg bg... :p

Best kan, ape lagi like lar... =)

Thursday, September 15, 2011

JaMuaN rAYa Di MIMET...

Jubah from Surabaya, Pasmina ala Hana Tajima from kedai at Manjung, and Owl neckless.
 Jamuan raya?? Makan free malam tadi, agak banyak aku makan siap ada cendol dan aiskrim lagi. Memang kenyang lar kalau dah petang aku tak makan sebab nak simpan perut tuk melantak time jamuan tue. Hehehe... terbaikkk makanan nya cuma aku tak sempat makan satay sebab kena beratur panjang + hujan pulak. Tak apa lar, nanti aku keluar makan satay dengan 'cik abang' aku jer lar. Tak payah nak beratur panjang2. Hehehe... Malam tadi aku melaram lar juga kan, pasal aku ada 2 baju raya yang tak sempat nak dipakai. So aku pakai jubah lar. 1st time aku pakai jubah taw. Then, aku suka time jamuan tue ialah aku jumpa BFF aku sekali. Nama jer dok 1 daerah, tp masing2 sibuk dengan hal masing2 sampai dah tak ada masa tuk hang out sama. Ouuh, rindunya masa kita bersama... Sikit jer pic ngan BFF aku sebab hari hujan... tp pic sendiri banyak sebab sendiri snap. Sekian... =)

My BFF, from left: Aimi, Me, Ina n Iqa (x ckup korum sebnarnye lg)


Best kan, ape lagi like lar... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lepak2 Kat Sini JugaK