Monday, September 12, 2011

BeRaYa di HosPiTaL baHagIa, TanJunG rAmbUtan...

I love both of them...
 Holla... Masih sempatkan nak cerita pasal beraya kan3??? Heheh...al maklum lar habis jer cuti raya terus keje so mmg tak ada masa nak update blog n nak cite p beraya kat mana kan... Lagipun aku nie bukan lar blogger yang tegar. :p Ok2... nie aku nak cite aku sempat lar beraya rumah org sebab after 1st day raya, rumah aku tak putus-putus orang datang sampai sedara mara ada yang tido rumah aku. Tapi xper lar, raya setahun sekali, kalau x raya, memang takkan jumpa lar sepupu2 aku 2. Pada hari raya ke-4 aku dah gerak balik ker Manjung dah sebabnya nak elakkan jem kat jalan raya bila semua orang dah mula nak start kerja. So, bila dah sampai awal dengan family aku nie, mula lar bosan n tak taw nak p ane. Last-last ayah aku ajak p beraya kat Tanjung Rambutan. Hahah... terkejut aku dengar, beraya kat Hospital Bahagia Tanjung Rambutan 2... Haha... rupa-rupanya, kat situ ada kawan lama ayah aku merangkap bau-bau bacang dengan family aku da... (bukan org gila ok) Kawan ayah aku tue kerja kat hospital tue da lama da so, dia lar yang boleh dikatakan jaga orang gila kat situ. Dulu ayah aku pun kerja kat situ juga. Btw, tempat kat situ cantik, tenang dan damai jer. Memang sangat sesuai lar tuk orang gila tenangkan diri. So, siapa2 yang rasa nak jadi gila, meh aku tolong hantarkan kat hospital tue... Hehehe... :p
P/S: Memang pic kitaorang adik beradik jer.













 

Best kan, ape lagi like lar... =)

Tuesday, August 30, 2011

RaYa SuDaH... TeMa BeRsiH??? :p

My FaMiLy

Assalammualaikum... Apa mcm raya sume?? Msti best kn sbb dapat b'sma2 dgn keluarga dan org yg t'sayang kn3?? Haha... Aku ada satu cite nk bgtaw korang, nk taw x pagi raya aku td hampir2 wt aku xdr mood nk raya da. Nie disebabkan kecuaian aku sndri. Giler u all taw x, bj raya aku b'lubang kne iron panas sbb aku x pandai gne iron kt umh aku nie. Perghhh... time 2 nk nngis, ngamuk sume pun ada. Lawak pun ada, mama aku nk gelak pn x smpai hati. Hehehe... nsb lar mama aku ada bj spare wrna kuning gak. Kalo x, mmg aku x beraya lar. Ape-ape pun, 1st raya aku tetap VOGUE ok!! Tahun nie 1 family aku pakai warna kuning. Aku pun xtaw sbb ape mama aku nk pakai warna kuning. Kan da tak pasal2 di cop lak Geng2 Bersih. Oppsss... Sori ok, tema baju raya kteorg xdr kena m'gena ngan bnd alah 2 k!!! Plez brainwash ur mind dlu taw sebelum nk cakap ape2... Ok lah, aku pun mls nk potpet2 lama2 sbb ada org datang rumah + nk tgk cite best kt t.v nie. :p So hope korang beraya elok2 taw. =) (Aku xnk letak pic bj aku yg b'lubang 2, sodeh den)

AyaH n MaMa
SaPe Yg PaLinG cEraH??





Best kan, ape lagi like lar... =)

Sunday, August 21, 2011

InSpiRed bY HaNa TaJimA

Finally aku ada gak shawl silk. I bought from my fwen, Haswani. Aku bli 2 wrna, hitam of course lar warna wjib yg patut ada sebab hitam leh matching dgn mana-mana color pn dan aku sendiri pun ske color hitam. 2nd nye color fav aku iaitu pink lar. So cute lar when i wear pink color... (Hahaha...msuk bakul angkat sndri) Aku malas r nk potpet-potpet pnjng2... Pnt nk tdo lak nie (anak dara tdo siang?? Cancel jd menantu...). Mlm td mimpi ape tah smpi aku bangun awal hari AHAD nie... :p Sengal kit, sje dok men pakai fake eyelashes tue... Sila abaikan ye...

PinKy CuTe...
Da BlaCk LaR...



Best kan, ape lagi like lar... =)

Thursday, August 18, 2011

1sT tiMe wAt PudiNg RoTi... =)

Ha... semalam aku teringin sangat nak makan puding roti. So, aku yg tgh tak ada kerja lagi bosan kat opis... Aku pun m'google kan diri mencari resepi puding roti. Banyak yang keluar nye bler da google kan, tapi aku hanya mencari resepi yang paling simple n yang paling senang instruction nye. Hehe...al- maklum lar, aku bukan nye hebat sangat masak2 nie. Ok2... cukup2, nie aku nak gak tunjuk 1st time aku wat puding roti.

Nie bahan2 nye...
1st, roti 2 kte carik2 ikut ske lar...klu nk cntik, potong elok2...

Pecahkan telur, aku gune 5 bji telur + 9 sudu gula...
Then, pukul telur n gula smpi kembang...
Panaskan susu plak ye...
Masukkan susu yg dipanaskan 2 + 2 sudu tepung custad ke dlm gula n telur yg di pukul td.
Amik adunan td, tuang dlm roti yg di carik2 kan td. Biarkan 15 min bg kembang roti 2.
Then, da kembang kte bakar selama 20 - 30 min pd suhu 180 darjah.
Tadaaa...  Da siap da... =)
 Heheh...sedap taw. (sendiri puji) Tp pas bake tue kne sejuk kan dulu kat luar. Pas baru masukkan dalam peti ais. Puding nie sedap makan time sejuk. Nyum3... Puas hati aku dapat puding roti sendiri, lagi sedap dari aku beli kat bazar. =)


Best kan, ape lagi like lar... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lepak2 Kat Sini JugaK