Thursday, August 18, 2011

1sT tiMe wAt PudiNg RoTi... =)

Ha... semalam aku teringin sangat nak makan puding roti. So, aku yg tgh tak ada kerja lagi bosan kat opis... Aku pun m'google kan diri mencari resepi puding roti. Banyak yang keluar nye bler da google kan, tapi aku hanya mencari resepi yang paling simple n yang paling senang instruction nye. Hehe...al- maklum lar, aku bukan nye hebat sangat masak2 nie. Ok2... cukup2, nie aku nak gak tunjuk 1st time aku wat puding roti.

Nie bahan2 nye...
1st, roti 2 kte carik2 ikut ske lar...klu nk cntik, potong elok2...

Pecahkan telur, aku gune 5 bji telur + 9 sudu gula...
Then, pukul telur n gula smpi kembang...
Panaskan susu plak ye...
Masukkan susu yg dipanaskan 2 + 2 sudu tepung custad ke dlm gula n telur yg di pukul td.
Amik adunan td, tuang dlm roti yg di carik2 kan td. Biarkan 15 min bg kembang roti 2.
Then, da kembang kte bakar selama 20 - 30 min pd suhu 180 darjah.
Tadaaa...  Da siap da... =)
 Heheh...sedap taw. (sendiri puji) Tp pas bake tue kne sejuk kan dulu kat luar. Pas baru masukkan dalam peti ais. Puding nie sedap makan time sejuk. Nyum3... Puas hati aku dapat puding roti sendiri, lagi sedap dari aku beli kat bazar. =)


Best kan, ape lagi like lar... =)

Wednesday, August 17, 2011

SuRaT aDmiRe d PaGI aRi...

Gila, ari nie funny sngt... Nak taw tak sebab apa?? Ok, mcm nie...

7.00 : Bgn pg trus mndi n ciap2 lar kn nk p keje.
7.30 : Keluar rumah nak pergi ke kereta.

Then, aku smpi kat kereta tiba-tiba aku tgk ada note plak kt wiper kereta aku... Aku ingt sapa plak yg ada x puas hati ngan aku nie siap men tggl2 note lagi. Aku amik jer lar, pas2 aku pkai kasut seperti biasa lar kan rutin aku wat b4 p keje. Warm up kete dlu, on radio then baru gerak pergi kerja. Sampai opis, bru lar aku baca surat tue. Hehehe...its very funny. I have a secret admire?? =) 

NotE iN dA mORniNg...


Best kan, ape lagi like lar... =)

Sunday, August 14, 2011

AkU cuTe oR gediK?? :p

DoLLy MoLLy??
Haha...aku memang suka gedik depan kamera. Masalah nya, ada yg kisah ker?? Aku peduli apa org nk kata aku gedik pun. Aku kisah apa. Teeeettt.... So pada siapa2 yg rasa menyampah nak tgk aku, silakan remove aku. Siapa2 yg rs boleh bg aku pandangan, aku boleh dengar. Hehe...bunyi macam nak gaduh jer kan. Haha..saja jer bikin gempak. Tak ada apa2 pun, cuma nak bagi taw. Aku memang agk gedik kalau depan kamera. Tapi aku xdr lar nak cakap aku cute. T'pulang pada yg melihat. Thx... LoL... =)

LoVe tHaT reGGaE...


Best kan, ape lagi like lar... =)

Da BesT cReW bArCos...

Kabare... Lama x update blog, biasa lar kalau da konon2 jd cm staff kt shipyard 2. Aku nak cite kit sal keje aku kt situ. Eh3, cite sal keje ker or cite sal org kt tempat keje 2?? Hehe...btw, aku kenal dengan crew owner kapal yg aku tgh incharge skng nie, crew Barcos. Hehe... dlm crew 2 ada 4 org jer org Malaysia. Yang lain semuanya from Indonesia. Dlm byk2 crew Indonesia 2, aku agk rapat lar ngan 2nd n 3rd enginner 2... (pling rpat 3rd engineer 2). He nice, i like the way he treat me. But 1 thing that to remember is he had married ok. So, tolong jaga kit batasnya ok!! Hehe... tak apa lar n yang paling best aku kwn ngan dye, aku udah bisa ngomong loghat Indon nya. Haha... gila tul. Boleh lak aku ckp nya kn. Nie semua gara-gara rajin sangat tgk cite Indonesia kt TV3 2... :p At least bertambah lagi kwn aku yg dr seberang. After this, dyeorg da xdr da. Kapan ya kita bisa ketemu lg. Ya udah, terserah aja... Ada rezki, ketemu lg... Peace yoo... =)

Yg MudA tue 3rd EnGinEer n Yg pKai sPeK 2 2Nd enGineeR.



Best kan, ape lagi like lar... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lepak2 Kat Sini JugaK